Funderingar om lopp

Till helgen åker vi upp till Göteborg då det är dags för Jonatan att springa GöteborgsVarvet för andra året i rad. Jag är med som support (och säkerligen anonym löpanalytiker. Kan. Inte. Låta. Bli). Det blir kul som attan, och jag tror att Jonatan är kapabel att slå förra årets tid trots många uteblivna pass under vintern och våren.

För mig känns det där Varvet på tok för långt, även när jag är i form och tycker att milen känns ok. Mer än två mil.. herregud! Men samtidigt vet jag att jag byggt upp en slags sanning om mig själv att jag är en sån som inte springer långt. Vill jag så kan jag nog. Fast saken är väl den att jag inte känner att jag vill..

Men ikväll kom Jonatan med en idé som känns lite galen, men ändå inte helt främmande. Eftersom han är mitt uppe i klassikern så kommer vi åka upp till Stockholm då han ska springa Lidingöloppet i slutet av september. Varför inte passa på att springa halva (15 km) när jag ändå är med?

Mmm, bra fråga!
Jag är ju ändå där. Istället för att stå och glo på hurtiga folk kan jag ju se till att vara en själv också. Ja, det känns ändå rätt lockande! Och så har jag något riktigt häftigt att ta sikte på och träna inför under hela sommaren.

Ni som sprungit Lidingöloppet (om här finns några sådana), hur var det? Är det döden och mycket tuffare än ett vanligt lopp? Och ni andra, ni kan bara säga do it, and i´ll do it 😉

we12– Hah! Tänk om denna lilla, som då sprang i hemlighet, visste att hon en dag skulle kunna kalla sig löpcoach och ha tusen andra anledningar att springa än där och då 😉

8 thoughts on “Funderingar om lopp

  1. Haha okej, kan inte säga att jag kommer göra det men det är klart att du ska springa. Och är det dödsjobbigt är det väl inte värre än att du får gå litegrann? Det kommer du klara av grymt bra, plus att du får ett mål med träningen vilket ofta kan vara positivt 🙂

    Gilla

Kommentera

