When you´re crazy in lopp

Efter lördagens lopp kände jag mig så enormt upprymd. Trots trötta ben ville jag springa igen. Mer, mer, mer. För det var ju så roligt. Den där stämningen och atmosfären under Helsingborg Marathon var verkligen speciell. Det var kärlek i luften. Löparkärlek.

IMG_5303.JPG– Från helgens lopp med en väldigt konstig min även där. (Bild från HBGM´s Facebooksida)

Vilken tur att det inte är helt över än. Nästa fredag åker vi upp till Stockholm för att springa Lidingöloppet och till skillnad från tidigare, under sommaren, då jag mest tänkt på hur jobbigt det kommer bli med 15 km har jag nu verkligen börjat längta dit. Det ska bli spännande med en distans som verkligen utmanar det mentala. För nu handlar det inte om att pressa sig på milen, utan mer om att genomföra, klara av de tuffa backarna och hålla tankarna positiva när det börjar bli jobbigt. Fast.. jag ar ju ett tidsmål också såklart. Men det avslöjar jag när det närmar sig!

IMG_5323– Idag kom startbeviset till Lidingöloppet med posten!

 

2 thoughts on “When you´re crazy in lopp

Kommentera

