Årets sista lopp

Ja, löparsäsongen är ju faktiskt inte helt över än. På lördag tänkte jag bege mig till grannkommunen här och springa Skanneloppet. Jag har inte sprungit detta lopp tidigare, men vad jag fattat det som är det ett slags terränglopp där man släpper iväg tio löpare per minut ( = lite trängsel. WIN!). Distanserna som man kan välja mellan är 3,9 km, 7,1 km eller 16,8 km. Jag väljer mellandistansen på 7,1 och siktar på att få till ett roligt lopp i tjusig natur. Att springa nästan 17 km känns lite för tufft i nuläget.

Efter gårdagens intervaller känner jag mig taggad och kvick i benen. Nu ska jag bara sätta upp guld-, silver- och bronsmål och en känslomässig målsättning med loppet. Sen är det bara att njuta. Åh jag älskar att springa lopp!

IMG_5776-0.JPG

12 thoughts on “Årets sista lopp

Kommentera

