Gårdagens fys & mys

Igår gav vi oss ut vid 17-tiden för att springa på en kuperad slinga, som ett s.k fys-före-mys. Det blev dock inte riktigt som vi tänkt oss då halva slingan var oframkomlig pga nedfällda träd. Jahopp. Trist. Men vi hittade en annan väg som vi aldrig tidigare sprungit och som vi bara visste på ett ungefär vart den skulle leda oss. Ingen aning om hur långt det skulle bli alltså. Och vad ROLIGT det var att springa utan att veta, och att samtidigt upptäcka en helt ny väg. Jag, och ni är säkert många med mig, kan mina rundor utan och innan och det har ju en tendens att bli rätt tråkigt. Det här var ju verkligen spänning i vardagen 😉

Löpningen för mig var ganska tung och långsam, men halsen känns inte av det minsta och det var ju så jävulskt kul att få springa igen. Så pass roligt och gött att jag nu sitter påklädd och redo att ge mig ut idag igen. Jag tänkte testa lite fartlek. Springa på känsla och prova hur det känns att snabba på stegen. Kan jag liksom springa i annat än lunkar-tempo eller har kroppen glömt hur det går till?

4 thoughts on “Gårdagens fys & mys

Kommentera

