Inför seedningslopp

Imorgon är det dags för det där seedningsloppet. Det där loppet som jag hade tänkt vässa formen inför och jaga nutids-personliga-rekord Men så blev jag drabbad av vinter- och mörkertröttma, nyegenföretagarestress, och så slutligen influensa och halsont som höll i sig i alldeles för många veckor.

Jag hade säkert kunnat planera bättre, kämpa mer, ge järnet, slutat gnälla och allt det där. Men det är ju så jävla lätt att säga nu, såhär i efterhand. När man tagit sig ur vintern, blivit frisk och dämpat stressen som kommer med att starta upp ett företag. Verkligheten är och känns annorlunda, där och då.

Så jag försöker plocka fram den där glädjen istället. Glädjen till att springa.
Plockar fram alla mina varför. Mina egna och ingen annans.
Fokuserar på allt det där andra, det viktiga, som inte bara handlar om vilken tid jag springer på. Utan att jag kämpar, pepprar på med positiva och stärkande tankar, lägger fokuset på här och nu, och känner den där glädjen mitt i den misären man upplever när man ligger för högt i puls och har alldeles för många kilometer kvar att plåga sig med. Den där äckelglädjen.

Jag har sprungit 2 kilometer nu på förmiddagen, enbart för att känna på löparkänslan. Fötter, vrister, studsen i foten, andningen, hållningen – hela helheten. Det kändes fint! Formen hade kunnat vara mycket bättre, men det är den inte nu, av just ovanstående anledningar.

Men visst hejar ni på, även när det inte går särskilt fort? Ni är väl med mig året om, och även när det går tungt? Själv brukar jag tröttna på att enbart få läsa om succéer och hur jäkla bra allt går. Det är intressant att få läsa om hur människor hanterar det som inte blev som planerat. Ungefär såhär hanterar jag mitt; att ha nära till grunden, till kärnan av allt. Till glädjen, till mina varför, till mina värderingar. Då blir plötsligt inte den där sluttiden på 10km sådär dödsviktig som den ibland kan kännas.

8 thoughts on “Inför seedningslopp

  1. Så klart jag hejar på! Och jag älskar detta med dej och din blogg: Att du också tar upp det som känns lite tungt och motigt.

    Och du är grym! Att starta eget är verkligen ett rätt stressande projekt (been there). En kan liksom inte kräva succé av sej själv på alla plan i livet samtidigt. Den där energin måste få riktas där den behövs bäst, annars blir en bara splittrad.

    Kram!

    Gilla

  2. Ja, vi hejar på och peppar! Oavsett hur det går, i medgång och i motgång. Du är grym och oavsett hur det går imorgon så är det en grym prestation! ❤️

    Gilla

  3. Jag hejar på dig varje dag! Och tycker precis som jag sa i helgen att det är så sjukt häftigt att se hur långt du har kommit på din resa. Det kommer kanske vara jobbigt och tufft imorn, men du kommer klara av det och förhoppningsvis ändå kunna vara stolt över din insats! Och du har ju nästa år på dig också! Och året efter det :))

    Gilla

  4. Hejar absolut alltid på👏. Även om jag ibland inte får ut ord när vi springer ihop(dålig kondis😂).

    Härligt att komma iväg på lopp oxå ju. Då brukar man ju få extra pepping med sig hem❤️

    Gilla

  5. Heja Erika!
    Hoppas att det blir kul på seedingen idag. Det är ju en grym bana (flack och snabb) så hoppas att du får en skön känsla! Önskar att jag också skulle springa, men jag är där i tankarna iaf 😀

    Gilla

  6. Jag hejjar på dig och håller både tummar och tår! För att ge lite perspektiv, tänk vad härligt och fantastiskt att du ändå kommer iväg och kan springa så långt, även om det kanske inte går riktigt så snabbt som du önskat. Vi är ju många där ute som inte kan springa alls av olika skäl, cancer eller andra sjukdomar, skador, fobier eller andra psykiska problem. Själv blev jag påkörd när jag gick hem från en fotbollsträning för sju år sedan och har inte kunnat springa ett enda steg sedan dess. Som tur är finns det ju mycket annan rolig träning men jag hade gett mycket för att kunna springa som dig. Hejja hejja!

    Gilla

    1. Ja du har då RÄTT Frida, verkligen!! Några minuter hit eller dit är ju ingenting i jämförelse med att inte kunna springa alls! Idag springer jag för dig och alla andra som vill kunna springa men av olika anledningar inte kan. Tack för dina ord och peppen! Kram

      Gilla

Kommentera

