Tusingar, igen

En vecka sedan sist, så igår var det dags för tusingar igen. 

Denna gång fick jag dock vara utan Lina, för hon är på semester med familjen och har det gött, men Jonatan blev medtvingad istället. Tusingar utan sällskap har liksom en tendens att inte bli tusingar, för då ser ju ingen om man fuskar.. Och ja, utan Jonatan hade det kanske blivit två stycken, om ens det. För det är ju hemskt så jobbiga dessa tusingar är. Nu var ju Jonatan med, den snabbe jäkeln, så han kunde med lätthet vara farthållare till mig – vilket var himla bra. Jag kunde fokusera på en rygg och två fötter framför mig. Behövde inte tänka på annat än att försöka hålla mig nära den ryggen. Fast..den där hjärnan smattrar på med massor av andra tankar; ”Nämen nu gör det för ont”, ”Detta är inte ens bra för mig”, ”Gör inte höften lite ont ändå?” ”Armarna har domnat, du borde nog stanna nu”, ”NU MÅSTE DU SAKTA AV OCH GÅ!”

Men det enda som gör ont är mjölksyran som sprider sig i hela kroppen. Den är hemsk. Det är den som gör ondast. Och att andningen är ansträngd och det låter som jag är mitt i ett astmaanfall.

Det är liksom bara det.

Tiderna blev 4.20, 4.30, 4.42 och 4.52
Min förhoppning är att detta jäkla kutande kan göra så att låga 5-ish tempo kan kännas easy peasy när femman och milen sen ska springas.

 

15 thoughts on “Tusingar, igen

  1. Det är så roligt att följa din löpning! Hoppas fjällmaran blir en fin upplevelse, att springa på fjäll är så härligt.

    Gilla

    1. Åh vad glad jag blir att du gillar att läsa om sånt här Lina. Jag tycker det är himla roligt att skriva om det, och att ni följer det och engagerar er. Känns liksom mindre ensamt 😀
      Det känns lite skrämmande, det där fjället som väntar, men jag ska träna på så gott det går så att det blir en så bra upplevelse som möjligt 😀

      Gilla

  2. Grymt bra jobbat! Grym tid! Blev motiverad nu att dra ut ikväll och kolla uähur snabbt jag kan springa/gå per kilometer. Använder du runkeeper?

    Gilla

Kommentera

