Saker att ta sikte på!

Foten har repat sig bra de senaste dagarna och jag kan i princip gå normalt på den nu. En liten svullnad är kvar, och blödningen på insidan syns nu tydligt med ett rosa/lila märke nedanför ankeln. Men jag känner hopp! Idag eller imorgon ska jag börja rörlighetsträna vristen och sen bär det väl vidare med styrkeövningar. Om det är som jag tror, så kommer jag kunna springa snart igen. Men jag har ännu inte fått något utlåtande från sjukgymnasten.

I söndags/måndags var det ju deppigt gånger tusen. Jag var nästan övertygad att den var bruten för det gjorde så helvetiskt ont (plus att jag googlade och läste att om insidan stukas så är det vanligt att de starkare ledbandet drar med sig några flisor av benet.. Google is not your friend) och om den vore bruten så skulle jag inte bara få missa målgång på fjällmaran, utan även missa ALLT annat. Det vill säga; Stafetten på HelsingborgMaraton, ett kul 5km´s lopp i Ängelholm, Lidingöloppet 15km och Klippans Monothlon 10 eller 21 km.  Rätt så roliga grejer va. Rätt så dyra anmälningsavgifter på både stafett och LindingöLopp också. Surt som attan.

I början av augusti kände jag mig i grym form och jag hade stora planer på att slå förra årets tider på stafett och LL. Nu är jag grymt nöjd om jag bara kan springa smärtfritt in i mål. Tänk så skört det är ändå. Ett litet felsteg och allt går åt skogen. Det är ju verkligen det dumma med att älska det här med löpning och träning, det finns liksom inget som kan ersätta känslan av träning, lopp och endorfinrus om det blir så att man måste avstå. Självklart finns det alternativ träning, men den gör ju inte en sådär lycklig som the real shit gör. Det duger i krig liksom, men inte mer.

Men som några av er skrev; Man får deppa ihop så mycket man vill, så länge man reser sig igen. 
I siktet ser vi följande lopp

12/9 Stafett på HbgMaraton; 10-ish km. (Jag springer sträcka tre. Vårt lag heter ”Man kan ju alltid gå”, men alla springer!)
19/9 Lergöksloppet i Ängelholm; 5km (Jag är inte anmäld, och det är inte hela världen om jag får missa detta. Men det ÄR ju kul att försöka springa fort och kanske slå tiden från SpringTime i våras.)
26/9 Lindingöloppet; 15km (Det var grymt kul förra året. Jag vill ha grymt kul igen!)
10/10 Klippans Monothlon; 10 eller 21 km (Ett lokalt lopp i min lilla hemby. Klart man vill springa!)

IMG_8722

Annonser

11 reaktioner till “Saker att ta sikte på!

    1. Vi kommer att åka upp på fredag, men vet inte när exakt 🙂 Vi åker ut till Lidingö för att hämta nummerlappar då. Sen hoppas jag vi får lite tid att yra omkring på stan lite. Kommer att bo på Scandic Klara. Skulle vara skitkul med en fika eller nåt ju. Jag hör av mig när jag vet mer 😀

      Gilla

    1. Ja, bra val va 😉 Jag sprang tredje stäckan förra året också, och jag tyckte så bra om den att jag paxa den detta året med. Du kommer ju greja det lätt, du har ju några maror i kroppen sen tidigare + att du är GRYM 😀 Men jag kan verkligen förstå att det måste kännas långt!

      Gilla

  1. Jag känner igen mig helt! Jag skadade också foten för några veckor sen och liksom höstens lopp och träningar förändras drastiskt… Men som du skriver man får deppa så mycket man vill bara man inte gör det för evigt. Hoppas din fot blir bättre snart, för det finns ju inget roligare än att springa lopp.

    Gilla

    1. Ja fy fasen så tråkigt allt känns när sånt här händer. Man deppar ju ihop helt och det känns ungefär som att livet är jämngrått och värdelöst. Man måste få ut dessa känslor tänker jag, det känns som man blir så mycket starkare efteråt och orkar kämpa vidare på ett bättre vis. Vi får ta hand om våra fötter ordentligt nu så att dom blir starka som tusan snart igen 😀

      Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.