Knallar på!

Hej!

Ännu en vecka har svischat förbi. Det går fort.
Jag har hunnit med både vilodagar och träningsdagar denna vecka. Jag har jobbat en hel del, och några av de dagarna har jag inte orkat ta tag i träningen framåt kvällen. Däremot passade jag på att klämma in två pass på en och samma dag istället, när det fanns lite fler lediga timmar.

Typ såhär;
Måndag – Löpstyrka
Torsdag – Tröskel/distanspass på 7km som var svinjobbigt + löpstyrka på kvällen
Lördag – 17km långpass
(Imorgon planerar jag ett pass med fokus bål/överkropp)

Ja, idag slog jag distansrekord för i år. Jag har ökat långpassen varje vecka, men nu är det stopp med ökningen på ett tag. Nu vill jag harva lite på dessa distanserna innan jag ökar på vidare mot 21km. Förra veckans 15km´s runda kändes magisk och jag höll mig löpandes rakt igenom. Dagens pass kändes ganska mycket tvärtom. Jag hade träningsvärk från torsdagens styrkepass (alltså, träningsvärk i rumpan är väl jävligt segt när man ska springa?!) och så hade jag motvind de första 9kilometerna. Ja. Motvind. I nio jävla kilometer.
Hatade livet och var irriterad ända ner på cellnivå för det jävla blåsandet. Fick ta en gångpaus vid 7km och klunka hallonsaft som jag hade med mig, och sen sprang jag halvt vilse också. När jag väl kom in i skogen var det helt vindstilla och de sista 7km gick som en dans, på ett ungefär.

I efterhand är jag himla impad över att jag inte gav upp, tog en snabbare väg hem eller gick längre sträckor. Jag bara fortsatte. En fot framför den andra. Inget gnällande, bara göra. Det psyket har jag inte haft tidigare. Så dagens pass både gav och visade att jag har mer pannben nu än tidigare. Jag känner dessutom att det är himla skönt att på något vis ligga i fas inför Göteborgsvarvet. Visst, veckorna går fort, men det känns ändå som att jag har gott om tid på mig att öka på distansen på ett schysst sätt. No stress.

 
– Löpoutfiten för 7 ganska snabba kilometer!

– Uppladdning för långpass
– Kräkfärdig efter 7 snabba

Oboy efter långpass är obligatoriskt!

Hörrni, är ni fler som tränar inför Göteborgsvarvet förresten? Kan ni inte säga hej och berätta om er träning i så fall? 🙂

12 thoughts on “Knallar på!

  1. Hej! Jodå, här ska det bli fjärde GV, men fokus är främst att ta mig igenom löpandes, utan att gå sönder. Är INTE i nivå med dig, men jag tar mig långsamt framåt!

    Gilla

    1. Jamen det är ju samma här faktiskt 😉 Förra året gick jag helt sönder i höften, så mitt mål är samma som ditt; kunna ta mig igenom löpandes utan att gå sönder denna gång 😀

      Gilla

  2. Går väl sisådär med löpning just nu, åkte öppet spår i måndags så fokus har legat på längdskidåkning fram tills nu. Nu blir det nytt fokus: löpning och cykling.

    Gilla

    1. Åh vad kul med öppet spår Emma! Min kille åkte också i måndags – vilket fantastiskt väder ni fick 🙂
      Härligt att möta våren med löpning och cykling!

      Gilla

  3. Uuuh motvind i 9 kilometer … imponerande att du tog dig igenom det! Minns en gång jag skulle springa långpass och hade bara tid vid ett tillfälle den helgen och just då var det riktigt isande spöregn/snålblåst, men jag lyckades ändå genomföra. Man känner sig verkligen extra stark efter såna rundor.

    Gilla

Kommentera

