Slut på sjukstuga

Från och med idag friskförklarar jag mig. Slut på sjukstuga. Dags att bli träningsduglig igen.

Det störiga har ju varit att jag varit halvsjuk. Det är frustrerande att vara så pass pigg att kunna ta sig igenom träningspass, men ändå känna att det är fel att utsätta kroppen för det. Jag gjorde ett test i onsdags och torsdags. Det kändes inte som att göra våld på kroppen, men efteråt var jag slö och energilös. Och därav beslutet att skippa duathlon.

Idag hade jag tänkt springa lite nätt och lätt, men tänkte en extra gång och tog en kuperad promenad med Jonatan istället. En dags extra vila för säkerhets skull är säkert inte fel. Men imorgon, då är det jag som myser igång med löpning igen. Kroppen känns redo och jag längtar redan till en vecka med träning och allt det goda det medför!

Skärmavbild 2016-04-24 kl. 17.10.48

Under kommande vecka planerar jag, förutom ”komma-igång-pass”, intervaller i 5.00-tempo och långpass till helgen. Utöver det kör jag löpstyrka, rörlighet och rehabövningar för höften. Vecka 17 here I come!

Kommentera

