Fredagens

Dagens löpning: Jag gick upp i ottan och var ute i skogen vid 7.30, daggigt och magiskt! Luften gick att andas och jag skramlade ihop 4 härliga kilometer.

Dagens aktivitet: I eftermiddag åker jag in till sjukgymnasten och ska få göra ett rörelsetest. Jag ska få rörelser poängsatta och så ska vi upptäcka fler svaga länkar. Sånt man kanske helst vill blunda för, men samtidigt är jag ändå så nyfiken på hur kroppen utför rörelser och rekryterar muskler.

Dagens bästa: Jag kan inte riktigt välja mellan det faktum att det är fredag och fredagsfeelingen är hög, eller det fina vädret, att allt bara slår ut och blir grönt och årets bästa tid är här och nu, eller att löpningen känns så kul. Kanske en kombo av allt det där?

Dagens sämsta: Jamen pollen?! Eller tabletterna som man blir helt drogad av? Blöh!

Dagens länkkärlek: Spänningen i att läsa om Karis löpäventyr, Anna som ska springa det häftiga loppet Wings for life i Milano och Johannes som lyckades med bedriften att träna tidigt trots morgontröttma!


– Ebbe hälsar och säger att han också gillar fredag!

3 comments

  1. Såna rörelsetester är jätteintressanta! Jag gjorde ett sådant en gång, i kombination med en mätning av kroppssammansättningen. De kom fram till att jag hade förhållandevis hög muskelmassa, men jag kunde inte använda musklerna eftersom hade jag noll kontakt med min bålmuskulatur. Hahahaha 🙂

    Gilla

Kommentera

