Nya skokompisar och loppuppladdning

Det verkar som att halvmarapers föder ha-begär och shoppinglust?!

Jag har klickat hem nya löparskor. Tunna, lätta, snabba. Sånna som jag förut säkert inte kunnat springa med pga för kass fotisättning, men som nu bara känns som en härlig befrielse att ha på foten. Sedan jag köpte mina lila New Balance (de jag sprang loppet med i lördags), Fresh Foam Zante heter dom, har jag fastnat lite för deras modeller, framför allt de lite nättare. Jag klickade hem 1400v4 nu, och dom sitter verkligen som gjutet på foten. De är väldigt lätta och tunna, men känns ändå dämpade.

Jag överraskade Jonatan med nya skor också. Med motivering att jag tyckte det var så fint att han NÄSTAN grät när jag kom i mål i lördags. Han sa då att om han fick skor varje gång han grät över mina prestationer så kunde han tänka sig att göra det oftare.. Han har länge kikat på Zante, så jag tyckte att han var värd ett par. Snygg färg va? (På tal om färg; komiskt att jag köper knallrosa skor när jag bölar över att det bara finns rosa till oss tjejer, haha)

Imorgon är det återigen dags för lopp! Jag springer 5km på Änglamilen i Ängelholm.
Jag har laddat upp med besök hos fysion som checkade kroppen och tuffade på rehabövningarna (så sjukt GLAD för mina framsteg där, ni skulle sett hur snyggt jag kan kontrollera bäckentippning och långsamma rotationer i bröstryggen nu! 😉) och nu har jag precis varit ute och testsprungit de nya skorna med några fartintervaller. Fem stycken 1minutare med joggvila emellan. Tempot låg runt 4.35 utan att pressa och kroppen känns fräsch som attan!

Inför morgondagens lopp har jag inga direkta tankar om tidsmål, utan tänker låta känslan vara det viktigaste. Men, jag kanske ljuger lite om jag säger att jag inte alls har några tidsmål, det är ju inte kul annars, så; Allt under 25minuter är skitbra. Och skulle allt kännas suveränt och jag väljer att gå bananas så är sub24 guld och gröna skogar. Men kroppen är kanske inte riktigt redo för det än. Vi får se!

16 comments

  1. Jag håller på att ”sålla ut” mina pronationsskor. De gör mer skada (mest för underben och fötter) än nytta nu när jag stärkt upp hela baksidan. Älskar att jag kan springa och faktiskt känna marken under fötterna numera. Lycka till imorgon och ha det så kul😃

    Gilla

  2. Hehe! I hear ya´…
    Gnäller också över allt rosa, men har ändå flertalet plagg i min träningsgarderob. Men ibland går det ju bara inte att hitta en annan färg. Då blir det rosa, antingen man vill eller inte… 😛

    Gilla

Kommentera

