I nuet, en fredagskväll

Såhär ser min vy ut just nu. Jag sitter på trädäcket med datorn och lyxar med svenska jordgubbar, Brämhults Hallondryck och choklad. Handen rör sig automatisk mot skålen med jordgubbar, hela tiden. En liter slinker nog ner lätt ikväll.

 

Jag är ensam hemma, väntar på Jonatan som kommer hem lite senare. Dagen har bestått av jobb i en helvetisk varm lokal. Svettigt och frustrerande. Försökte träna för någon timme sedan men det blev mest halvdant. Kände mig  trött på att svettas. Men i övrigt; jag älskar sommarvärmen. Är glad i hela kroppen. Vill bara vara här och nu, stanna tiden lite och ta till vara på det här som jag längtat efter så länge.

Så – stilla fredagskväll! Om jag bara sitter rakt upp och ner så blir du säkert mer intensiv att uppleva. Ännu ljuvligare blir det med jordgubbar, hallondryck och tystnad!

 

4 thoughts on “I nuet, en fredagskväll

  1. Belgiska jordgubbar smakar tyvärr inte lika bra som de svenska – ens i Belgien. Jag försöker uppnå samma smaksensation genom att äta desto mer av dem men det fungerar så där…

    Gilla

Kommentera

