Skoinvigning och intervaller

Idag begav jag mot Åbyvallen för att leka på löparbanorna och inviga de nya skorna. Även om regn inte är så farligt att springa i, så var det ändå skönt att jag lyckades pricka in passet mellan skurarna. Mest för att dojorna inte skulle bli allt för blöta..

Jag körde uppvärmning och teknikövingar i tio minuter innan jag sprang tre stycken tusingar. En annan dag hade det nog blivit fler intervaller, men på lördag är det dags för tävling och det här med att vila sig i form har ju funkat bra hittills, så varför ändra på vinnande koncept? Dessutom känner jag mig så galet trött i skallen. Igår kväll när vi var ute och åt och firade en födelsedag så satt jag och stirrade framför mig flera gånger innan jag kom på mig själv. Som att hjärnan fastnat i något. Jag har ingen aning om vad jag tänker på, jag bara sitter där och stirrar. Har varit lite likadan idag. Fastnar överallt och bara glor, och hjärnan är tom. Skitskumt. Imorgon är jag ledig hela dan så då tänkte jag låta mig stirra på väggar i lugn och ro så kanske det går över. Alternativt sova ett gäng timmar extra. Det går nog över då.

Skorna då? Och tusingarna? Jo, skitbra! Även och skallen är trött så var det ändå hyfsat tryck i kroppen. Skorna var suveräna. Så lätta, och sån frihetskänsla. Tekniken vässades till och jag gillar verkligen att man får känna var foten landar. Trots att det är en tunn sko så känns den ändå dämpad på nåt vis.
Intervallerna låg allihop på 4.40 rakt igenom, vilket idag kändes som hyfsat joggtempo till en början. Vilken skillnad det är att springa på bana, så jäkla platt och snabbt underlag. Min plan är att springa lite oftare där, tror det kan vara bra när det ska springas lite längre intervaller. Jag har inte svårt att springa fort längre (ja, fort för att vara mig), det jobbiga är att springa många och långa intervaller och hålla samma tempo. Uthållighet helt enkelt.

Bra torsdag alltså! Jag har jobbat med PT-kund, tränat, handlat, hunnit gubbvila på soffan och nu väntar ännu en PT-kund och träning för Löpargruppen. Sen håller jag helg!

 

5 comments

  1. Du är så jäkla bra! Och snabb! Skulle springa tusingar igår men kastade in hatten efter knappt två. Var galet trött och tycker det är svårt och kämpigt att springa intervaller. Jag blir liksom aldrig varken bättre eller snabbare känns det som😔 (fattar att det kan bero på att jag ger mig istället för att bita ihop men ja…)

    Gilla

    1. Intervaller är fasen inte lätt! Jag har också kastat in handduken eller modifierat under tiden för att det varit tuffare än man tänkt sig. Vi får köra intervaller ihop så går det säkert lättare, dels att kunna peppa varandra, men också att sätta upp rimliga mål. Och du är jätteduktig på intervallerna på löpargruppen i alla fall ❤

      Gilla

Kommentera

