Sommaren pågår

Det här med semester, det är jag nog ganska så bra på.

Den flyter på med andra ord. Jag tränar, jag slappar och jag äter. Idag är det måndag och ny vecka, men det lägger man ju knappt märke till. Vet varken vilken dag eller vilket klockslag det är. Men när jag tänker efter, så samlade jag ihop 35km löpning under veckan som gått. Och nu börjar vi om på ny kula där jag har fyra dagar på mig att göra några vettiga löppass innan vi åker iväg..

I fredags kom jag ut på mitt långpass. Det blev 17km där jag transportsprang hem till mina föräldrar. Jag gav mig ut innan klockan sju men det var ändå himla varmt i solen vid den tiden. Kroppen kändes helt okej, men känslan överlag var rätt tung. Jag tror det sitter i huvudet. Det känns lite lojt att springa långpass. Det är liksom för långt för att vara kul, och det är jobbigt att hålla nere tempot. Det känns ju sådär inför kommande halvmara, men jag säger som vanligt; det sitter i huvudet och då kan man ändra på det! Jag får helt enkelt hitta på några strategier som gör det roligare..


Idag är det lite mer molnigt här i Skåne och jag och Jonatan ska snart ut och springa. Vi är lika sega båda två idag efter en helg med mycket mat, dricka och sociala grejer, så jag tvivlar på att kroppen kommer bjuda på något kanonpass. Men det ska göras!

Imorgon åker vi till Österlen för att se oss omkring. Vi tänkte köra vägen om Åhus och neråt Brösarp och Kivik och så kör vi rakt genom Skåne på vägen hem. Har ni några tips på bra fikaställen eller andra trevliga ställen att stanna till på så får ni gärna hojta! Tar tacksamt emot tips 😀

Kommentera

