Traggla på

Hej på er!

Helgen bestod av ett fantastiskt bröllop med många timmars festande, följt av en rejält seg söndag med både pizza och läsk som föda. Trots, eller kanske tack vare det, kändes kroppen redo för att springa idag. I alla fall efter 50 minuters rehabövningar och uppmjukande av höfter,  vrister och bröstrygg.

Förra veckans träning gick både bra och mindre bra. Jag tryckte på med två intervallpass som kändes helt okej, men avslutade veckan med ett distanspass som inte alls kändes särskilt bra. Det störiga är att jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som känns ”fel”. Det är bara en diffus känsla av att kroppen är långsam. Det flyter inte på sådär som det gjort hela sommaren. Där är något energiläckage men jag har inte hittat var ifrån det läcker än. Och ibland är det väl kanske så, att det går trögt utan någon specifik anledning. Man kanske inte ska leta i panik utan bara låta saker och ting få vara lite först. Tids nog vänder det, eller så hittar jag anledningen till känslan.

Dagens löptur bjöd på mjuka skogsvägar och tidvis småregn. Min klocka räknade tokfel för första gången, och kroppen bjöd på känslan av både  flyt och oflyt. Totalt blev det 9,4km. Fick kontrollmäta på eniro när jag kom hem. Enligt klockan var det minsann bara knappa 9km och snittet landade på 5.27.

Planen för kommande veckas träningspass är att fortsätta traggla mycket rehab. I torsdags fick jag nya övningar av sjukgymnasten att kämpa vidare med, och det känns alltid lika motiverande. Med löpningen tänkte jag prova ett nytt sätt att springa tusingarna på, bland annat.

Ha en fin måndag allihop!


 

6 thoughts on “Traggla på

  1. Hur skulle vi överleva utan rehab och prehab? Så skönt att läsa om andra som också sliter, men också förbättrar sig och ser ljuset. Du är en riktig inspirationskälla!

    Gilla

  2. De där sega passen kommer emellanåt.
    Du har säkert redan funderat över alla möjliga orsaker, men tips: Kolla järnvärde och eventuellt behov av extra vila/återhämtning (om du har haft mer på jobbet nu efter semester osv).

    Kramar!

    Gilla

Kommentera

