Hej oktober!

Ja, vi lämnade ju precis den kanske finaste september någonsin. Sommaren höll i sig nästan hela månaden och en dag låg jag till och med på stranden i bikini. Galet!

I början av september skrev jag en lista på hur jag ville omfamna tiden och ta vara på månaden. Det blev inga köttbullar, och heller inga lopp. Men det tänker jag ta igen framöver. Istället omfamnade jag ljuset, sprang alla löppass i shorts och gav mig på mattedelen på högskoleprovets testprov. Det får vara godkänt!

I oktober tänker jag mig något i stil med detta:

  • Träna styrka i gymmet! Kroppen har liksom tappat det där trycket som fanns tidigare. Hösten kommer ägnas åt att bygga upp, lägga grund och att belasta på ett annat sätt än att springa.
  • Springa lopp på kul! I helgen kutar jag i ett lokalt lopp, mest på kul. I slutet av månaden finns ett annat mysigt lopp att springa, om jag känner för det (och om jag inte lider av konstant träningsvärk efter styrketräningen!).
  • Låta passionen brinna! Allt i livet går ju upp och ner, men passionen för att få jobba med det jag gör brinner starkare än någonsin. Att få träna gänget i Löpargruppen och att få träna PT-kunderna i gymmet här hemma är störtkul. Det rullar på så fint och jag är så himla tacksam för det. I ❤ min vardag.
  • Baka och laga nya maträtter! Jag tänkte ta tag i det redan idag och baka kanelbullar. Tänker mig att det kan vara perfekt som fika efter loppet på lördag. Men också att fortsätta med att hitta ny inspiration till nya maträtter. Köttbullarna står kvar på listan. Och så tänker jag ge mig på vegetarisk chiligryta, bland annat.
  • Krama Jonatan lika mycket som jag kramar katten.. Hehee. Så lätt att glömma bort att kramas? Att kommunicera är lättare än att komma ihåg att kramas. Bättring! 😉

img_5531

 

2 thoughts on “Hej oktober!

Kommentera

