Hoppet lever

Tack för all pepp och sympatier angående den här väldigt ovälkomna förkylningen!

Jag tänkte att jag måste uppdatera er om läget. För jag antar att ni inte kan somna ikväll annars, utan bara ligger och funderar på hur det är med mig och om det blir något lopp för mig imorgon. Eller? 😉

Det verkar inte vara någon ilsk version av förkylning. Jag snorar, är tung i huvet och lite trögare än vanligt bara. Halsen är kanske inte helt 100. Lite rosslig, men gör inte ont. Jag var precis ute och testade att springa 3km och det funkade fint. Pulsen var normal, sjönk som den skulle när jag stannade och andningen kändes bra. Efteråt kände jag mig till och med piggare och friskare än innan.

Så, jag kutar imorgon. Går det så går det. Om det känns förjävligt så bryter jag ju. Förhoppningarna på en tid på låga 50min är inte relevanta. Jag springer efter dagsform och känsla och så får tiden bli vad den blir denna gången. Att bara stå på startlinjen imorgon är en seger i sig.

Nu ska jag baka två plåtar till med kanelbullar. De andra som jag gjorde i onsdags börjar redan ta slut..

 

6 comments

  1. Vi ska ha så jädrans kul!!!! Jag har bakat vaniljbullar idag. Märkligt att det var just orden ”så fikar vi efteråt” som fastnade och togs på största allvar…

    Gilla

  2. Lycka till! Ibland har jag också gjort så, fast då efter en ovanligt lång segdragen förkylning. Efter typ två veckor när jag har varit så trött på förkylningen och att inte orkat göra något, då har jag gett mig ut och tränat ändå och så vips har förkylningen försvunnit. Inte att rekommendera om man har ont i halsen dock, men om det ”bara” är en snorförkylning så 🙂

    Gilla

Kommentera

