Stort paket och tunga ben

Go´dag i grådiset!

Idag roar jag mig med långa intervaller, höskoleprovsplugg och att få hemlevererat ett stort och tungt paket. En tisdag i livet liksom. Förutom lyckan i det där paketet så känns det mesta rätt mediokert. Benen var tunga att springa med efter gårdagens styrkepass och att plugga till det där provet får mig mest att känna mig dum och lite frustrerad. Känns så himla tråkigt att helt irrelevanta grejer som att räkna ut vad roten av x upphöjt till 74 gånger tre delat med 0,2 ska avgöra om jag får plugga till fysioterapeut eller inte.. Vad har jag för nytta av att briljera med sånt där när jag ska hjälpa någon med nackspärr eller löparknä?

Och så löpningen – också ganska medioker. 
Jag sprang ett ganska tufft pass idag. 1,5km uppvärmning följt av sex stycken tusenmetersintervaller med 2 minuters gåvila emellan, och så 1km nedjogg hemåt. Nästan en mil hopskramlat. Tusingarna låg runt 4.40-4.50 och det är väl precis där dom bör ligga också, kroppen gör vad jag ber den om. Men känslan är tung igen. Inget tempo känns bekvämt att springa i. Det flyter aldrig på och allt känns som i otakt. Kanske är det bara benen som är möra efter styrketräningen, eller så ber kroppen om en rejäl vila från tuffare löpning. I helgen springer jag årets sista lopp och jag hoppas att kroppen kan hålla ihop tills dess. Efter det ska löparbenen få vila från snabbare farter.

Och hörrni! höstjäkeln är ju här nu, och jag har tvingat ner benen i långa löpartights efter en sommar i enbart shorts. Är jag helt ensam om detta, men känns inte långa tights som värsta tvångströjan? Jag får nästan lite panik. Det stramar över knäna och känns allmänt jobbigt. Fast det kanske bara är mitt hat mot höst/vinter som uttrycker sig i inbillade panikkänslor? Idag sprang jag i regn och jämngrått väder och tänkte att jaha, det är detta möget vi ska kämpa oss igenom nu. Ett halvår som känns som trettioelva halvår. I långa tights som stramar över knäna. Fy fan.

Över till något himla roligt och positivt – mitt skittunga paket, som min pappa fick släpa in i garaget/gymmet tidigare idag (jag har ju styrketränat alldeles för lite för att ens rubba det). Innehållet i paketet kommer förmodligen göra mitt vinterliv mycket bättre. Kan ni gissa vad?! 😀

14 thoughts on “Stort paket och tunga ben

      1. OK då kan du ju göra högskoleprovet iallafall och förhoppningsvis kan det hjälpa till 🙂
        Jag har också funderat på det länge, men det är inte läge ännu. Kanske om tre-fem år, när dottern är äldre, så är det nog lättare att vara hemifrån långa dagar.

        Gilla

  1. Jag vill också veta om paketet! Det är väldigt bloggigt av dig att säga a men inte b😉 Gissar på löpband (avis som sören isf)

    Gilla

Kommentera

