Test av Björn Borgs underkläder

För en tid sedan sökte jogg.se testare av Björn Borgs underkläder. Eftersom jag själv är lite nördig när det kommer till skor och kläder till löpning skrev jag frivilligt upp mig som testare. Några veckor senare låg dessa i brevlådan:

img_6730

Dem såg lovande ut vid första anblick. Materialet kändes bra och eftersom jag haft liknande underkläder från detta märket sedan tidigare var förväntningarna höga. När det väl skulle springas åkte dem på. Tyvärr insåg jag ganska snabbt att dem inte riktigt skulle leva upp till mina förväntningar..

Modellen på dessa trosor/minishorts är inte helt hundra, om man som jag, och förmodligen många andra, har en rumpa. Eftersom dem är skurna så att sömmen på baksidan löper rakt över skinkan så blir det en väldigt ful ”siluett” när man sedan får på sig tightsen. I vanliga fall har jag trosor som är skurna på så sätt att kanten slutar ”ovanför” själva skinkan, eller precis under. Typ som denna modellen, eller boxermodell. Jag fattar nu varför – det är ju jätte oskönt med en söm rakt över. Oskönt och fult. Extra oskönt är det med en väldigt hård söm, som sitter åt och liksom delar rumpan i två delar.

Det kanske inte vore så illa om sömmen inte satt så hårt. Om kanten var lite mjukare. Men i detta fallet så gör den tyvärr det.  Om vi bortser från att jag inte gillar själva modellen och den hårda sömmen så känns materiellt väldigt bra. Tunt, mjukt och funktionellt. Den breda resårlinningen i midjan är också ett plus.

Jag hade gärna velat ge ett högre betyg, men eftersom jag ogillar känslan av en hård söm och tvådubbla skinkor så blir dessa i princip oanvändbara för mig. Jag kanske bara borde testa en annan modell och problemet skulle vara ur världen..

Betyget blir 2/5

3 comments

  1. Hahaha ”Modellen på dessa trosor/minishorts är inte helt hundra, om man som jag, och förmodligen många andra, har en rumpa”. Bästa recensionen ever! Trist för Björn Borg, men de borde ju faktiskt ha tänkt på att folk har rumpor 😀

    Gilla

Kommentera

