Jul, rygg och pussel

Hej!

Jag hoppas att ni haft en riktigt härlig julhelg, oavsett om ni tränat eller bara päst i soffan. Jag har gjort både och. På julafton hade jag tänkt träna, men tydligen var jag trött och sov en timme extra på soffan efter frukost.. Så kan det gå! Jag tog igen det med en 7km´s runda dagen efter istället.


– En liten hälsning från en som inte är helt förtjust i det här med jul..

Idag var tanken att jag skulle springa på löpbandet (vindhataren här ger sig fan inte ut idag!) men efter uppvärmingen insåg jag att det inte var en särskilt god idé. Min höft och ländrygg har inte känts bra den senaste tiden och de senaste dagarna har det blivit ännu värre. Musklerna i länden är stenhårda och det strålar ner i högerbenet på ett jäkligt obehagligt sätt. Jag känner igen känslan sedan tidigare, så jag är inte särskilt orolig, men det är frustrerande att inte riktigt kunna frigöra sig från smärtan. Det brukar funka med att rulla på en tennisboll, massera och linimenta men just nu hjälper ingenting. Jamen ni hör ju. Hur smart vore det att ge sig på att springa idag? Ni kan ju hålla en tumme för att jag får en snabb tid hos fyisoterapeuten.

Resten av veckan är jag lite halvt ledig. Om inte ryggen blir bättre så tänker jag ägna all tid åt att lägga mitt nya pussel som jag fick i julklapp och spika lopp och målsättningar för 2017. Det börjar ju minst sagt bli dags. Är ni lika peppade som jag?

One comment

  1. Peppen alltså!!!!! Jag bytade löpning mot promenad idag. Springa i halvstorm när man redan är sliten = njaaaa. Håller tummarna för lilla ryggen och baksidan!

    Gilla

Kommentera

