Hallå simmet!

Idag överraskade jag mig själv med att hoppa i badhusets bassäng, och det redan runt niosnåret. Det var alltså dags för årets första simpass. Senast jag kravlade mig ur vattnet var på triathlon den 19 juni och sedan dess har jag inte tagit ett enda simtag fram till idag.

Även om det är ganska nyligen som jag lärde mig crawla, så var det lite som att cykla. Jag kunde liksom ta vid där jag slutade. Idag kunde jag dessutom ta andetaget på både höger och vänster sida, vilket varit lite klurigt innan. Jag fick ihop 750m, sen var jag nöjd, trött och lite vimmelkantig. Är det normalt allt bli sjösjuk av att simma? haha..

img_5361– Det såg ju inte riktigt ut såhär idag. Vi höll till inomhus, och vi var nästan helt själva. Lyx!

En lördag är lång och jag hade lite tid över innan jag bänkade mig i soffan för att se Stina och Charlotte äga i skidtouren. Så jag körde igenom ett gäng styrkeövningar för överkroppen i gymmet. Tänkte att det borde ju funka trots ryggstrul. Det funkade. Men efteråt spökade det mer än innan, så slutsatsen är att det ändå inte funkade. Röv. Imorgon ska jag springa en sväng på bandet för att försöka provocera fram det lite till så att jag vet exakt var det är det gör ont när jag kommer till sjukgymnasten på måndag. Det är ju ingen dödssmärta alls, utan en jävla massa känningar här och var bara. Det går att springa. Men det går inte alls bra att springa, om ni förstår hur jag menar.

6 thoughts on “Hallå simmet!

  1. Så himla tråkigt att det strular igen… 😦
    Men jag förstår hur det blir sådär. Det är så himla lätt att glömma bort prehab när allt flyter på och man känner sig urstark.

    Håller tummarna för dig! ❤
    Kram M

    Gilla

    1. Ja, otroligt trist! Visst är det lätt att glömma när allt känns så bra. I detta fall vet jag dock inte om det beror på det eller om det är något annat. Min höft är sned i grunden så jag tror det nog kan spöka på många sätt :/

      Gilla

Kommentera

