Hej Trek Lexa!

Nu strömmade det ju inte direkt in gissningar igår (fattar att ni är trötta på mina gissningslekar!), men
hopihopi var väldigt nära i alla fall. Födelsedagspresenten var en alldeles egen landsvägscykel!

Jag funderade redan förra våren på att köpa en ny då jag tyckte att min gamla begagnade inte kändes särskilt bra. Men så skulle min kompis Lina ha bebis till sommaren och inte använda sin cykel, så jag lånade hennes och sköt på mitt egna köp. Jag har funderat fram och tillbaka på om jag ska leta begagnat eller köpa nytt, och hur mycket pengar som är rimligt att lägga på en cykel. Ni som hängt med vet ju att jag har haft en rätt kluven inställning till cyklandet. Gillat det i korta stunder, men mestadels gnällt på mjölksyra i benen och trög hjärna som inte fattar hur den ska växla på bästa vis..

I höstas började dem där tankarna på triathlon att slå rot i min skalle och suget efter en cykel ökade. Jag vill ju tycka om att cykla. Det är liksom bara den där tröskeln man ska komma över. Och jag tänkte att det nog blir roligare med en alldeles egen cykel som funkar som den ska och som passar mig bra. Jag valde mellan Lexa 3 och Lexa 4, och det blev 4an till slut. Det blev lite dyrare än vad jag tänkt mig, men samtidigt så tror jag att detta blev den bästa affären ändå. Jag vill kunna ha denna cykeln länge, och så tänker jag se till att kostnad per användning blir låg, för då ser jag det som en bra affär. Sen vill jag ju inte ha rosa detaljer på min cykel heller..

Så, grattis på 27(!!!)-års dagen Erika, här ska det cyklas!

6 thoughts on “Hej Trek Lexa!

  1. Grattis på födelsedagen 🎉 Häftigt med cykelköpet, det borde man ju kanske kunnat gissat på när man följt dig ett tag….. Nu har du många härliga cykelrundor framför dig 👍😃

    Gilla

Kommentera

