Bäst att ha under

Jag är jäkligt kräsen med underkläder när det kommer till löpning. Hatar när det kasar eller sitter dåligt.

Det senaste året har jag passat på att köpa olika träningstrosor när webshopparna haft rea. Det är ju alltid en chansning liksom, då de måste testas innan jag kan avgöra om trosorna håller måttet eller inte. I höstas fick jag äran att vara testare av Björn Borgs underkläder, men tråkigt nog var dem ett riktigt bottennapp enligt mig.

Men nu har jag hittat två storfavoriter som jag måste tipsa om! (väldigt icke-sponsrad, så ni vet!)

Dessa från Calvin Klein är de bästa jag testat hittills. Extremt tunna och lätta i fint material. Är helt kär i dem och kommer köpa på mig fler när man får fina rabatter på mejlen hos webshopparna. Jag gillar dem så mycket att jag skulle vilja fylla hela underklädesgarderoben med denna modell. Kul att dem finns i många olika färger också!

Dessa från Craft är också riktigt bra och sköna. Lite tjockare material än de från Calvin Klein. Dock är de lite mer som shorts än trosor i själva modellen, men det har ju sina fördelar det också. Sitter bra under alla tights och är inte genomskinliga.

 

Har ni några favoriter att tipsa om? Eller är ni o-kräsna och springer i vilka som helst?
Själv har jag börjat gilla mina träningstrosor så mycket att jag vill ha dom till vardags också..

10 thoughts on “Bäst att ha under

  1. Har 3 par calvin som är mina favvisar😀 Förr var jag noga med att springa i string så troskanten inte skulle synas genom brallorna. Men ibland när jag ska springa i skogen orkar jag inte bry mig om hur det ser ut, viktigast hur det känns och då föredrar jag mina calvin.

    Gilla

      1. Jag tror inte det, fast jag har några tunna karitraa som sitter lite löst – tror att allt syns genom dom🙈 Jag ska spana in din häck nästa gång😉

        Gilla

  2. Jag kör alltid string, till vardags som till fest (och träning). Köper sådana där i syntetbalandad bomull från Cubus 3 för 99,-, dom är supersexiga, skär inte in och syns inte igenom. Men hört att de flesta inte klarar att träna i stringtrosor haha.

    Gilla

    1. När man väl hittat sin grej så kör man på det! Jag har sånna där ”halv-string” i spets från Gina Tricot annars. Billiga å bra. Enda nackdelen är att det materialet inte är helt gött att svettas i, men det duger i krig x)

      Gilla

  3. Jag har några par från Craft som jag gillar, som jag tvättar tusen gång och använder om och om igen. Men måste nog inhandla lite nytt. Så, tack för tips 🙂

    Gilla

Kommentera

