Fredagskenyan och sånt.

Idag skiner solen som tokig! Himlen är blå och det doftar svagt av vår. Vore det inte för den kyliga vinden hade det blivit premiär på att springa utan vindjacka och vantar. Men givetvis måste vinden påminna oss om att så kul ska vi inte ha det, än. Fast det var ok att springa ändå. Trots underställströja, vindjacka, pannband och vantar på. Jag sprang en kenyan och samlade ihop 7km. Tror minsann att formkurvan börjar smyga åt rätt håll. Benen var ganska pigga och de två första kilometrarna som gick i 5.50 och 5.40-fart fick jag hålla igen på tempot. Kroppen ville pinna på mer. Just den där känslan har jag saknat, att kroppen är som en maskin som vill tugga på ännu mer.

Imorgon väntar ännu ett långpass med min kompis Johanna. Samla kilometer, mysa runt, snickesnacka utan tid att passa. Hur härligt som helst!

Men idag njuter jag lite extra av sol och fredag. Veckan som gått har känts lite småstressig utan att egentligen vara det.
Ikväll ska jag få klä på mig något fint och gå på dejt med Jonatan. Vi ska till ett steakhouse i Helsingborg, eftersom jag fick välja.. Vi äter inte ute så ofta, men när det väl händer och om jag får välja så vill jag alltid ha fin-burgare med bra pommes. Om jag är finsmakare av något här i livet så är det nog det!

Hoppas ni har en riktigt härlig fredag med sol!


– Två solälskare!


2 thoughts on “Fredagskenyan och sånt.

Kommentera

