En lördagsrapport

Jag brukar vara sugen på att träna när jag ska träna. Igår var dock ett undantag. Jag och Jonatan inledde vår lördag med att dra till simhallen. Noll sugna båda två. Men strax efter nio kröp vi ner i 25meters bassängen och simmade totalt 1000m. Det gick lite knaggligt för mig emellanåt. Lite andfådd i början och så, men ibland hittade jag rytmen lite bättre. Det var ju några veckor sedan jag fick till ett simpass och det kändes faktiskt lite ringrostigt. Efteråt var jag vimmelkantig i vanlig ordning, men också himla nöjd med att tagit mig till bassängen och gjort det där som jag från början inte var så himla sugen på.


– Invigde ny mössa!

Lördagen fortsatte med att Jonatan grejade med vår ovanvåning som vi håller på att göra beboelig, och jag fick besök av vår härliga toastmadame för att snacka lite om bröllopet. Vi har börjat komma igång med planering och framför allt inbjudan nu, och jag känner mig helt orimligt peppad. Hela gårdagskvällen ägnades sedan åt att jag och Jonatan gick loss på Spotify och Youtube och brainstormade helt. Så himla kul!

På eftermiddagen var planen att springa. Jag ville springa ett längre distanspass för att få ihop en tremilsvecka och Jonatan följde med som sällskap. Jag kände mig trött efter morgonens simning, och lite däst efter kärleksmums-fika osv. Tänkte mig att det skulle gå tungt att springa och kände mig sådär osugen igen. Men vi kom iväg och efterhand mjuknade kroppen och pinnade på väldans bra. Jonatan var en bra farthållare och när vi kom tillbaka hade vi fått ihop 12km. Ibland är det bara till att stänga av hjärnan och sätta en fot framför den andra. Efteråt är man extra nöjd med bedriften då den kändes smått orimlig vid starten.

2 thoughts on “En lördagsrapport

Kommentera

