Återkomsten

Alltså, vilken envis jäkla förkylning jag åkte på va! Sju dagars total träningsvila krävde den. Rosslig hals, tung känsla i huvudet och snor i mängder. Jag vill ju dessutom vara duktig och vila bort den ordentligt innan jag anstränger mig igen, så även om jag nog hade kunnat göra någon lättare träning redan igår väntade jag till idag då jag kände att kroppen var fit for fight på riktigt.

I och för sig, inte hela kroppen ändå. I förmiddags plågades jag i tandläkarstolen med att laga en tand. Dubbel bedövning tog nästan sex timmar att släppa. Har ni provat att äta med halva ansiktet bedövat? Det gick knappt, så magen var rätt tom på dagens träningspass..

Ändå lyckades Jonatan dra runt mig på en fyramils runda på cykeln med en hel del sega backar. Med en mil kvar hade vi ett snitt på 25km/h och jag bestämde mig för att inte hamna under det när vi väl var hemma. Så jag låg på riktigt bra sista biten. Försökte ligga ”på rulle” bakom Jonatan och lyckades cykla riktigt snabbt, typ 35km/h (ungefär så snabbt som han gjorde i 30 jäkla mil förra lördagen! Ps. han grejade sub9!) och när vi kom hem var mina ben helt skakiga och vi hade jobbat upp snittet till 25,8. Yey! Jag kanske inte är så himla usel på att hålla tempot ändå?

Så, nu hoppas jag är tillbaka i träning igen. Imorgon kör vi ett träningspass med våra kompisar som kommer ner för att fira midsommar, och så hoppas jag att självaste midsommar inte blir så hård att jag får stå över träning på lördag 😉


4 thoughts on “Återkomsten

Kommentera

