Loppnojan

Jodå, den har varit närvarande hela veckan. Nojan inför morgondagens lopp. 

Plötsligt börjar jag tänka på att jag bara hunnit simma ynka två gånger i mörkt vatten.
Att jag varit förkyld och inte riktigt hittat tillbaka efter det. Tränat för lite. Inte motionärs-formtoppat så som jag brukar. Aldrig simmat i mörkt vatten med skitmånga andra sprattlande och vevande människor. Och hur ska jag ens få av mig våtdräkten sådär snabbt och smidigt som andra kan göra, utan att jag trillar omkull och gör bort mig?
Har jag inte lite ont i halsen också..?

Det är alltså precis som det ska vara!

Imorgon är det dags för mitt första riktiga triathlon, om än i motionsklass, men ändå. Lite senare idag ska jag försöka pränta ner lite mer realistiska tankar inför loppet. För även om jag nojar och målar upp skrämmande scenarion i huvudet så ska det bli så jävulsk roligt. Om ni inte har något annat vettigt för er imorgon så tycker jag att ni ska ta er till Halmstad och glo på allt folk som simmar, cyklar och springer. Ni kan käka på Spis & Deli och käka glass när ni ändå är i krokarna liksom 😉

– Förra året i Halmstad när Jonatan kommit i mål efter 11.3 (halv Ironman-distans)

10 thoughts on “Loppnojan

  1. Hade så gärna kommit och tittar. Älskar liksom Halmstad. Försökte få mannen att starta för att liksom få en bra anledning, men han blåvägrar… dessutom blev vi inbjudna till italiensk knyt-afton på kvällen…. typiskt dålig tajming. Men gott 🙂

    Gilla

Kommentera

