Veckans träning v.26

En lite försenad rapport om förra veckans träning. Men bättre sent än aldrig!

Vecka 26 var en loppvecka, utan att vara sådär som mina veckor innan lopp brukar vara. Jag körde på och tränade ”som vanligt” och det gick ju bra det också. Såhär såg veckan ut:

 

Inledde veckan med mjuka tusingar i världens stormvindar. Strax under 4.50-tempo rakt igenom. Tisdagen bjöd på en riktigt härlig cykeltur med Jonatan och kort spring (sprint!) direkt efter. På torsdagen stack jag ut tidigt för att köra lugn distans och det kändes ärligt talat väldigt kasst. Benen var inte vakna och allt var bara tungt och jäkligt. Fredagens ösregn resulterade i vila och istället fix inför lördagens tävling, och det vet ni ju redan hur det gick sen. I söndags kände jag mig otroligt fräsch. Kanske lite ont i häcken efter cykling i triathlondräkten, kanske lite små-mör i benen, och ganska mycket träningsvärk i triceps efter simningen. Så kanske att det fräscha ändå var inbillning? Man blir ju lätt lite hög när man är nöjd med en prestation. Tog det säkra före det osäkra och promenerade istället. Kanske var det tur, för igår när jag sprang distans kände jag mig inte alls återhämtad. Sorry kroppen!

Nu lämnar vi vecka 26 och junimånad. Framför fötterna ligger juli och jag är så himla taggad på större mängd löpning och träning överlag. I augusti och september kommer dem viktiga loppen och då ska formen vara finfin!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.