Att kanske springa lopp

Måndag och ny vecka. Och juli. Jag älskar juli!

Jag sitter och fnular på veckans träning. Skissar en plan och gör utrymme för förändringar på vägen. Jag har fortfarande trötta vader efter lördagens intervallpass, så idag blir det bara en lugn och kort runda..

På lördag går Varbergsloppet på 10km och jag funderar på att spontant dra dit och springa. Jag brukar ju vilja spika lopp i förväg men både detta lopp och Citadelloppet om några veckor låter jag ligga öppna. Tänkte låta lusten avgöra. Känns benen pigga denna vecka så åker jag gärna dit. Jag är sugen på att springa fler millopp, men vill gärna göra det utan press och krav. Har fått för mig att milen inte riktigt är min distans, men det sägs ju också att man blir bra på det man gör. Därför vill jag göra!

Något som däremot är spikat är Malmö Triathlon den 6 augusti. YAY!!


– En skymt av Varbergsloppet 2015

5 comments

  1. Jag kanske spontan hänger med o hejar i Malmö. Vår sista semestervecka så jag vågar liksom inte spika nått men hade varit kul att hänga på😍

    Gilla

Kommentera

