Att kanske ändå inte springa lopp

Fördelen med att inte vara anmäld till ett lopp, utan bara tänka på det lite i smyg, är ju att man kan ångra sig helt plötsligt utan att förlora en krona. För igår kom jag på att det där Varbergsloppet nog blir så himla bökigt.

  1. Vi har 14 mil, enkel väg dit. Jag hatar att åka bil långt.
  2. Det kostar 400spänn att efteranmäla sig. (Jag brukar inte vara snål, men såhär i bröllopstider RINNER pengar iväg)
  3. Tänk om vi åker dit och så är loppet fullt? Har mejlat och frågat men inte fått svar.
  4. Starten går kl 16 och vi ska vara på middag i Helsingborg på kvällen och vill helst inte komma hur sent som helst.

Jamen ni ser ju. Lite väl mycket bök för ingenting. Däremot börjar jag snegla mot Falkenberg Stadslopp som går den 29 juli, samma dag som Citadelloppet i Landskrona, men som verkar vara ett roligare alternativ. Dit vill jag nog åka!

När jag igår bestämde mig för att skippa Varberg tänkte jag att man väl kan göra ett eget millopp hemma. Gratis. Fast det ÄR ju ändå något speciellt med att ha en nummerlapp på magen och folk som hejar sidan om. Man biter ihop på ett helt annat sätt än om man springer ensam i skogen. Men jag bortser från det faktum och tänker ändå göra ett eget genrep. Får väl hyra in folk som står och hejar på mig i skogen. Någon frivillig?

Hur som helst. Jag letar fram min plattaste runda* och lånar Jonatan som får agera hare. Det ska springas fort, och det ska byggas pannben. Helt gratis utan stök och bök. Och så kommer vi i tid till Johanna och Björn på kvällen, nyduschade och fina dessutom!

 


* I senaste avsnittet av podden Ewerlöv och Månström upprepas myten om att Skåne är så platt att man knappt kan backträna inför Lidingöloppet. Eh, öh? Möjligtvis att det är lite plattare i Lundatrakten än på andra ställen av detta landet, men Skåne är ganska mycket mer än en stad. Jag har skitsvårt för att hitta en platt runda här omkring, och på lördag kommer jag få springa tre varv på en 3km runda för att slippa backar. Tror folk på riktigt att Skåne är helt platt eller är det bara människor med dålig koll som slänger sig med det? x)

4 comments

  1. Ser fram emot att få skämma bort er lite! Kuta som fan på lördag! Lär vilja höra detaljer om hur grisigt jobbigt det var, sånt jag suktar efter nu när jag själv inte kan springa. Och det är bannemig inte ofta vi ses nyduschade så det ska bli kul😃

    Gilla

Kommentera

