Veckans träning v.28

Det blev totalt 32 kilometer sprungna den gångna veckan! Och TVÅ styrkepass (!!)

Av veckans alla löpass kändes alla, utom ett, skitbra. Lördagens pass kändes kass, och jag var rätt irriterad efteråt. Varför kan kroppen inte leverera lite? Varför går det inte bättre? Har jag tränat helt jäkla fel, eller?

Dagen efter hade ryggen och höften ”låst sig” och jag blev återigen påmind om att det inte går att pressa fram något. Istället fick jag krypa till skamvrån och rehabba och ha mig, som tröst och omplåstring. En halvtimmes stretchande och vridande, och en halvtimmes aktivering av muskler som tackat för sig.

Tålamod alltså. Jag tycker att jag har tålamod, men ibland behövs tydligen oändligt mycket mer tålamod än vad jag är beredd att ge. Kanske för att det är så djävulskt roligt när allt väl stämmer. Och att jag bara vill att saker och ting ska funka när kroppen ”bara” är 27 och inte 75.. Men jaja. Som tur är så går världen inte under för att jag har ett dåligt löppass 😉

Jag gläds åt alla bra pass den gångna veckan! Samtidigt låter jag det sämre passet få mala lite i huvudet, för det utvecklar mig. Att analysera, än en gång lära sig att tyda kroppen och lyssna därefter är lika nyttigt som att vara glad åt allt annat som gick bra!

2 comments

  1. Styrkepass…. det är just dem jag bara glömmer bort när löpskorna står och skriker. Måste ta tag i det där! Nu blev jag pepp! Tack för det 🙂

    Gilla

    1. SÅ lätt att glömma bort ju! Jag försöker peppa mig själv på alla sätt och vis, och nu känns det som att jag fått lite flow (men att säga det är ju som att svära i kyrkan, och när man uttalar det högt så fallerar det, så jaga tar kanske tillbaka det 😉

      Gilla

Kommentera

