Veckans träning v.37

Icke att förglömma! Förra veckans träning såklart!

Eftersom det var lopp på söndagen tog jag det lugnare än vanligt i veckan. Enda passet som var tufft var måndagens tröskelpass där jag kände mig lite sliten efter söndagens löpning. Torsdagen och lördagens distanspass var mest bara för att hålla igång benen och känslan inför loppet. (och att samla kilometer såklart)

Så 46km ihopskramlade. Med kanske livets härligaste halvmara inklämt. Jag är nöjd!

Den här veckan kommer det däremot inte springas så många kilometer, tyvärr. Jag löpvilar helt fram till torsdag, och sen ska jag bara lunka igång kroppen igen lite mjukt. Jag och Jonatan ska dessutom smyga igång med styrketräning den här veckan. Nu är säsongens viktigaste lopp över och det är verkligen dags att göra rena styrkepass igen. Vi har tänkt lägga det på en otroligt låg nivå till en början. Bara köra rörelser med kroppsvikt och ”komma igång”. Efter en alldeles för lång tid utan styrkepass lär jag ju få riktigt äcklig träningsvärk efter typ 3 knäböj. Men ibland vet ni.. get shit done. Efter gårdagen är jag ju rätt sugen på att få uppleva fler pers och magiska lopp och då gäller det väl att unna kroppen styrka och stabilitet!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.