Veckans träning v.40

Jag lovade ju kroppen en lättare vecka, och så blev det!

Ett försök till tröskelpass som slutade i ett vanligt distanspass, två ”lågpulspass” och ett ”lopp” där bara de två sista varven var lite slitiga. Det där styrkepasset som jag försöker jobba in på veckomenyn uteblev. Men imorgon är det nya tag!

Jag har känt mig lite allmänt sliten nu. Det är inget konstigt eller komplicerat, jag har nog bara kört på lite väl hårt den senaste tiden. Jag har den förmågan, att ta i lite för mycket ibland. En förmåga som är fin att ha ganska ofta, men som ibland sätter lite fälleben på en.
Och som ni alla vet – löparpusslet är fan inte lätt att få ihop alla gånger. Är det inte för hårt så är det för lätt, eller för kort eller för långt eller för mycket eller för lite. Precis lagom är svårt att få till. Men jag tänker att bara det blir lagom i slutändan så får man väl stå ut med både tvivel och hybris under tiden.

Som ett sätt att försöka skapa mer balans har jag denna veckan slängt in två lågpulspass. Jag joggar sakta, håller koll på att pulsen inte drar iväg och låter ansträngningen vara mer på nivå av promenad. Lite långtråkigt, men jävligt skönt också. Mer kläder får åka på då man knappt blir svettig, men det är ju också lite mysigt. Känns som något jag borde försöka få in varje vecka, särskilt då jag vill hålla kilometerantalet relativt högt per vecka, och där de allra flesta kilometer ska vara lätta och inte slita för mycket.

Ja, känns ju som något att införa va!

Annonser

One thought on “Veckans träning v.40

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s